Tunaparkens förskola

Tunaparkens förskola ligger i Tunabackar, och öppnades i januari 2017. Förskolan har åtta avdelningar, är i två plan, och är byggd så att två avdelningar delar på en sektion. Vi arbetar i åldersnära grupper med yngre och äldre barn.

Vår förskola erbjuder barnen en trygg och pedagogisk lärmiljö som utmanar och lockar till utforskande, lek och aktiviteter. Vi har rymliga och ljusa lokaler där utformningen och material förändras utifrån barngruppens behov och intressen. Vår stora gård inbjuder till fyskisk aktivitet och många lekar.

Vi arbetar ständigt för att skapa ett gott klimat i gruppen där alla barn känner sig sedda och komma till tals. Vi efterfrågar och lyssnar in barnens tankar, åsikter, frågor och funderingar och arbetar med att barnen ska känna sig delaktiga i verksamheten. Vårt arbete organiseras utifrån olika tema - och projeltarbeten i barngrupperna där barnens nyfikenhet, utforskande och intressen ligger till grund för innehållet.

Uppdaterad: