Vi firar Tunaparkens "födelsedag"

Vi firar förskolans födelsedag

Ballonger som stiger till skyn

Tunaparkens förskola öppnades i januari 2017, och varje år firar vi vår förskolans födelsdag!
Alla avdelningar samlas ute på gården. Där sjunger vi tillsammans, hurrar för vår fina förskola, dansar och ett år släppte vi iväg ballonger med helium i avdelningarnas olika färger. Barnen vinkade när ballongerna svävade iväg tillsammans. Festligheterna fortsatte sedan med musik och disco ute och inne.

Efteråt äter alla på varmkorv istället för frukt. Det är mycket uppskattat av alla.

Syftet med att ha kalas på förskolans födelsedag är att barnen tillsammans får en rolig upplevelse där vi gör något tillsammans - ALLA barn och vuxna på Tunaparken.
Vi vill på så sätt skapa VI-känsla och visa barnen att vi alla hör ihop även om vi hör till olika avdelningar.

Uppdaterad: